T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Yaşar Kağan ULU
|
|
Yaşar Kağan Ulu, 1976 yılında Kütahya'nın Simav ilçesinde doğdu. İlk öğrenimini Simav 4 Eylül İlkokulu’nda, orta öğrenimini ise Manisa Demirci İmam Hatip Ortaokulu'nda tamamladı. 1993 yılında Simav İmam Hatip Lisesi’nden mezun olduktan sonra, Erzurum Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği bölümünden 1997 yılında başarıyla mezun oldu. Meslek hayatına Samsun Terme Bazlamaç İlköğretim Okulu'nda Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni olarak başlayan Ulu, sonrasında Terme Fatih İlköğretim Okulu, Simav Çitgöl İlköğretim Okulu, Simav Nurullah Koyuncuoğlu Anadolu Lisesi ve Simav Kız Teknik ve Meslek Lisesi’nde öğretmenlik ve yöneticilik görevlerinde bulundu. 23 Haziran 2020 tarihinde Pazarlar İlçe Milli Eğitim Müdürü olarak atanan Yaşar Kağan Ulu, halen bu görevini başarıyla sürdürmektedir. Evli ve üç çocuk babasıdır.
|
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE YETKİLERİ
|
Millî eğitim müdürleri, Bakanlığın eğitim politikaları ve stratejik planlarını, mevzuat ve programlar doğrultusunda yönetmek, yönlendirmek, denetlemek ve koordine ederek etkin ve verimli bir şekilde yerine getirmek ile görevli ve sorumludurlar. Millî eğitim müdürleri, bu görevlerini il ve ilçe yöneticileri arasında yapacakları iş bölümü çerçevesinde yürütür. İl millî eğitim müdür yardımcıları, sorumluluklarına verilen görevleri yapmak, hizmetler arasında uyumlu işbirliği ve çalışma düzenini sağlamak, il müdürlüğü adına toplantılara katılmak, yazışmaları ve belgeleri il müdürü adına imzalamak, il müdürlüğüne vekâlet etmek ve millî eğitim müdürü tarafından verilen diğer görevleri yürütmekle görevli ve sorumludurlar. İl/ilçe millî eğitim şube müdürü, sorumluluğuna verilen hizmetleri yürütmek millî eğitim müdürlüğü adına toplantılara katılmak, doğrudan millî eğitim müdürüne bağlı birimler/bürolar hariç, birimlerle/bürolarla ilgili yazışmaları ve belgeleri millî eğitim müdürü adına imzalamak, ilçe millî eğitim müdürlüğüne vekâlet etmek ve millî eğitim müdürü tarafından verilen diğer görevleri yürütmekle görevli ve sorumludurlar. Millî eğitim müdürlüklerinde bulunan tesis müdürleri, tesislerle ilgili millî eğitim müdürünün vereceği görevleri mevzuat çerçevesinde yürütürler.Doğrudan millî eğitim müdürüne bağlı birimlerin/büroların yönetimi, sevk ve idaresinden yetkilendirilenler ve sorumlu olarak görevlendirilenler; sorumluluklarına verilen hizmetleri yürütmek, birimleri/büroları ile ilgili konularda millî eğitim müdürü adına toplantılara katılmak, yazışmaları ve belgeleri imzalamak ve millî eğitim müdürü tarafından verilen diğer görevleri yürütmekle görevli ve sorumludurlar. Birimlerin/büroların yönetimi, sevk ve idaresinden sorumlu olanlar, kendilerine bağlı personelin görev dağılımlarının dengeli bir şekilde yapılmasından sorumludur. Personel, kendisine verilen görevlerin mevzuata uygun olarak hızlı, etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesinden amirlerine karşı sorumludur.
|
EĞİTİM ÖĞRETİM HİZMETLERİ |
|||||||||||||||||||||||
Hizmetler
|
a) Temel Eğitim, b) Ortaöğretim, c) Mesleki ve Teknik Eğitim, ç) Din Öğretimi, d) Özel Eğitim ve Rehberlik, e) Hayat Boyu Öğrenme, f) Özel Öğretim Kurumları, g) Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri, ğ) Ölçme, Değerlendirme ve Sınav, h) Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim, ı) Strateji Geliştirme, i) İnsan Kaynakları Yönetimi, j) Destek, k) İnşaat ve Emlak, l)İş Sağlığı ve Güvenliği hizmetleri ile doğrudan millî eğitim müdürüne bağlı birimler/bürolar eliyle millî eğitim hizmetlerini yürütür.
|
||||||||||||||||||||||
EĞİTİM ÖĞRETİM HİZMETLERİNDE ORTAK GÖREVLERİ |
|||||||||||||||||||||||
1)Temel eğitim, ortaöğretim, mesleki ve teknik eğitim, din öğretimi, özel eğitim ve rehberlik ile hayat boyu öğrenmeye yönelik ortak hizmetler aşağıda belirtilmiştir.
|
|||||||||||||||||||||||
a) Eğitimi geliştirmeye yönelik görevler: |
1) Eğitim öğretim programlarının uygulanmasını sağlamak, uygulama rehberleri hazırlamak, 2) Ders kitapları, öğretim materyalleri ve eğitim araç-gereçlerine ilişkin işlemleri yürütmek, etkin kullanımlarını sağlamak, 3) Eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak, 4) Eğitime erişimi teşvik edecek ve artıracak çalışmalar yapmak, 5) Eğitim hizmetlerinin yürütülmesinde verimliliği sağlamak, 6) Eğitim kurumları ve öğrencilere yönelik araştırma geliştirme ve saha çalışmaları yapmak, 7) Eğitim moral ortamını, okul ve kurum kültürünü ve öğrenme süreçlerini geliştirmek, 8) Eğitime ilişkin projeler geliştirmek, uygulamak ve sonuçlarından yararlanmak, 9) Ulusal ve uluslararası araştırma ve projeleri takip etmek, sonuçlarından yararlanmak, 10) Kamu ve özel sektör eğitim paydaşlarıyla işbirliği içinde gerekli iş ve işlemleri yürütmek, 11) Eğitim hizmetlerinin geliştirilmesi amacıyla Bakanlığa tekliflerde bulunmak, 12) Etkili ve öğrenci merkezli eğitimi geliştirmek ve iyi uygulamaları teşvik etmek.
|
||||||||||||||||||||||
b) Eğitim kurumlarına yönelik görevler:
|
1) Eğitim ortamlarının fiziki imkânlarını geliştirmek, 2) Resmi eğitim kurumlarının açılması, kapatılması ve dönüştürülmesi işlemlerini yürütmek, 3) Öğrencilere barınma hizmeti sunulan eğitim kurumlarında bu hizmeti yürütmek, 4) Eğitim kurumları arasında işbirliğini sağlamak, 5) Eğitim kurumlarının idari kapasite ve yönetim kalitesinin geliştirilmesini sağlamak, 6)Eğitim kurumlarının hizmet, verimlilik ve donatım standartlarını uygulamak, yerel ihtiyaçlara göre belirlenen çerçevede standartlar geliştirmek ve uygulamak, 7) Eğitim kurumlarındaki iyi uygulama örneklerini teşvik etmek, yaygınlaşmasını sağlamak, 8) Eğitim kurumları arasındaki kalite ve sayısal farklılıkları giderecek tedbirler almak, 9) Kutlama veya anma gün ve haftalarının programlarını hazırlamak, uygulatmak, 10) Öğrenci velileri ve diğer tarafların eğitime desteklerini sağlayıcı faaliyetler yapmak.
|
||||||||||||||||||||||
c) Öğrencilere yönelik görevler:
|
1) Rehberlik ve yöneltme/yönlendirme çalışmalarını planlamak, yürütülmesini sağlamak, 2)Öğrencilerin eğitim kurumlarına aidiyet duygusunu geliştirmeye yönelik çalışmalar yapmak, yaptırmak ve sonuçlarını raporlaştırmak, 3)Öğrencilerin kayıt-kabul, nakil, kontenjan, ödül, disiplin ve başarı değerlendirme iş ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamak, 4) Öğrencilerin yatılılık ve burslulukla ilgili işlemlerini yürütmek, 5) Öğrencilerin ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sportif ve izcilik etkinliklerine ilişkin iş ve işlemlerini yürütmek,
6) Öğrencilerin okul başarısını artıracak çalışmalar yapmak, yaptırmak, 7) Öğrencilerin eğitim sistemi dışında bırakılmamasını sağlayacak tedbirleri almak, 8) Yurtdışında eğitim alan öğrencilerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek, 9) Öğrencilerin okul dışı etkinliklerine ilişkin çalışmalar yapmak, yaptırmak, 10) Sporcu öğrencilere yönelik hizmetleri planlamak, yürütülmesini sağlamak. 11) (Ek:RG-20/9/2015-29481) Okul sağlık hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak, 12) (Ek:RG-20/9/2015-29481) Eğitim, danışmanlık hizmetlerinin yazışma ve koordinesinin yürütülmesini sağlamak.
|
||||||||||||||||||||||
ç) İzleme ve değerlendirmeye yönelik görevler:
|
1) Eğitim kurumu yöneticilerinin performanslarını izlemek ve değerlendirmek, 2) Eğitim öğretim programlarının uygulanmasını izlemek ve değerlendirmek, 3) Öğretim materyallerinin kullanımını izlemek ve değerlendirmek, 4) Öğretmen yeterliliklerini izlemek ve değerlendirmek. (2) (Ek:RG-20/9/2015-29481) Birinci fıkradaki görevler gerektiğinde birimler arası koordine kurularak yürütülebilir.
|
||||||||||||||||||||||
TEMEL EĞİTİM HİZMETLERİ |
|||||||||||||||||||||||
Temel eğitime ilişkin hizmetler aşağıda belirtilmiştir. a) Okul öncesi eğitimi yaygınlaştıracak ve geliştirecek çalışmalar yapmak, b) İlköğretim öğrencilerinin maddi yönden desteklenmesini koordine etmek. |
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Ortaöğretime ilişkin hizmetler aşağıda belirtilmiştir: a) Ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin başarılarının artırılmasına ilişkin inceleme ve araştırmalar yapılmasını sağlamak. b) Ortaöğretim öğrencilerinin maddi, sosyal ve kişisel gelişim yönünden desteklenmesini koordine etmek. c) Öğretim programlarının uygulanma süreçlerini izlemek ve değerlendirmek. ç) Devamsızlık ve okul terki riski altındaki öğrencilere ilişkin inceleme ve araştırmalar yapılmasını sağlamak. |
|||||||||||||||||||||||
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM HİZMETLERİ |
|||||||||||||||||||||||
Mesleki ve teknik eğitime ilişkin hizmetler aşağıda belirtilmiştir. a) Mesleki ve teknik eğitim-istihdam ilişkisini yerelde sağlamak ve geliştirmek, b) 5.6.1986 tarihli ve 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu kapsamında çıraklık eğitimi ile ilgili iş ve işlemleri yapmak, c) Meslekî ve teknik eğitimin yerel ihtiyaçlara uygunluğunu sağlamak. |
|||||||||||||||||||||||
DİN ÖĞRETİMİ HİZMETLERİ |
|||||||||||||||||||||||
Din öğretimine ilişkin hizmetler aşağıda belirtilmiştir. a) Din kültürü ve ahlak bilgisi eğitim programlarının uygulanmasını sağlamak, b) Seçmeli din eğitimi derslerini takip etmek, uygulanmasını gözetmek, c) Din eğitiminde kullanılan ders kitabı ve materyallerin teminini koordine etmek. |
|||||||||||||||||||||||
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ |
|||||||||||||||||||||||
Özel eğitim ve rehberliğe ilişkin hizmetler aşağıda belirtilmiştir. a) Bakanlık tarafından oluşturulan özel eğitim ve rehberlik politikalarını uygulamak, b) Resmi eğitim kurumlarınca yürütülen özel eğitimin yaygınlaşmasını ve gelişmesini sağlayıcı çalışmalar yapmak, c) Özel eğitim programlarının uygulanma süreçlerini izlemek ve değerlendirmek, ç) Bilim sanat merkezleriyle ilgili iş ve işlemleri yürütmek, d) Rehberlik ve araştırma merkezlerinin nitelikli hizmet vermesini sağlamak, e) Rehberlik ve araştırma merkezlerinin ölçme araçlarını sağlamak, f) Mobil rehberlik hizmetlerinin uygulanmasını sağlamak, g) Madde bağımlılığı, şiddet ve benzeri konularda toplum temelli destek sağlamak, ğ) Engelli öğrencilerin eğitim hizmetleri ile ilgili çalışmalar yapmak, h) Rehberlik ve kaynaştırma uygulamalarının yürütülmesini sağlamak, ı) Rehberlik servislerinin kurulmasına ve etkin çalışmasına yönelik tedbirler almak, i) Özel yetenekli bireylerin tespit edilmesini ve özel eğitime erişimlerini sağlamak, j) Özel yetenekli bireylerin eğitici eğitimlerini planlamak ve uygulamak, k) Özel yetenekli birey eğitimine ilişkin araştırma, geliştirme ve planlama çalışmaları yapmak. l) (Ek:RG-20/9/2015-29481) Hakkında eğitim tedbiri kararı alınan çocukların eğitimi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek. |
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Hayat boyu öğrenmeye ilişkin hizmetler aşağıda belirtilmiştir. a) Örgün eğitim alamayan bireylerin bilgi ve becerilerini geliştirici tedbirler almak, b) Hayat boyu öğrenmenin imkân, fırsat, kapsam ve yöntemlerini geliştirmek, c) Yetişkinlere yönelik yaygın meslekî eğitim verilmesini sağlamak, ç) Öğrenme fırsat ve imkânlarını destekleyici çalışmalar yapmak, d) Beceri ve hobi kursları ile kültürel faaliyetlerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek, e) Çocuk, genç ve aileler ile ilgili eğitim ve sosyo-kültürel etkinlikler yapmak, f) Açık öğretim sistemi ile ilgili uygulamaları yürütmek, g) Edinilen bilgilerin denkliğine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, ğ) Mesleki Yeterlilik Kurumuyla ilgili iş ve işlemleri yürütmek. |
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Özel öğretim kurumlarına ilişkin hizmetler aşağıda belirtilmiştir. a) Özel öğretim kurumlarıyla ilgili Bakanlık politika ve stratejilerini uygulamak, b) Özel öğretim kurumlarınca yürütülen özel eğitimin gelişmesini sağlayıcı çalışmalar yapmak, c) Engellilerin özel eğitim giderleriyle ilgili iş ve işlemleri yürütmek, ç) 8/2/2007 tarihli ve 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu kapsamında yer alan kurumların açılış, kapanış, devir, nakil ve diğer iş ve işlemlerini yürütmek, d) Özel yurtlara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, e) Özel öğretim kurumlarındaki öğrencilerin sınav, ücret, burs, diploma, disiplin ve benzeri iş ve işlemlerini yürütmek, f) Azınlık okulları, yabancı okullar ve milletlerarası okullara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, g) Özel okulların arsa tahsisi ile teşvik ve vergi muafiyetiyle ilgili iş ve işlemlerini yürütmek, ğ) Kursiyerlerin sınav, ücret, sertifika ve benzeri iş ve işlemlerini yürütmek, h) Özel öğretim kurumlarını ve özel yurtları denetlemek, sonuçları raporlamak ve değerlendirmek, ı) Özel öğretim kurumlarında öğretim materyallerinin kullanımıyla ilgili süreçleri izlemek, değerlendirmek, i) Özel eğitim ve özel öğretim süreçlerini izlemek ve değerlendirmek, j) Öğrencilerin daha fazla başarı sağlamalarına ilişkin faaliyetler yürütmek. k) (Ek:RG-20/9/2015-29481) Özel rehabilitasyon merkezlerinin iş ve işlemlerini yürütmek. |
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Bilgi işlem ve eğitim teknolojilerine ilişkin hizmetler aşağıda belirtilmiştir: a) Öğretim programlarını teknik yönden izlemek ve sonuçlarını değerlendirmek. b) Eğitim faaliyetlerinin iyileştirilmesine yönelik teknik çözümlere ve yerel ihtiyaçlara dayalı uygulama projeleri geliştirmek ve yürütmek. c) Yenilikçi eğitim ve teknoloji destekli eğitim uygulamaları için yenilikçi çözümler hedefleyen proje ve araştırmalarda birimlere ve resmi ve özel kurumlara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek. ç) İlgili birimler ile işbirliği içinde proje ve araştırma sonuçlarının yeni uygulamalara yön vererek sürdürülebilir iş süreçlerine dönüşümünü sağlamak. d) Eğitim araç ve ortam standartlarının uygunluk testlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek. e) Uzaktan eğitim ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek. f) Eğitim bilişim ağını işletmek ve geliştirmek, erişim ve paylaşım yetkilerini yönetmek. g) Tedarikçilerin eğitim materyalleri ve e-içerik projelerini incelemek ve değerlendirmek. ğ) Eğitim teknolojileriyle ilgili bütçe ve yatırım planlamalarını yapmak. h) Bilişime ilişkin Bakanlık ve diğer birim projelerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek. ı) Kamu bilişim standartlarına uygun çözümler üretmek. i) Haberleşme, veri ve bilgi güvenliğini sağlamak. j) Eğitim bilişim ağının kullanımının yaygınlaştırılmasını sağlamak. k) Bilişim hizmetlerine ve internet sayfalarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek. l) Elektronik imza ve elektronik belge uygulamalarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek. m) Bilgi işlem ve otomasyon ihtiyacının karşılanmasına destek sağlamak ve işletimini yapmak. n) İstatistikî verilerin saklanmasına ilişkin teknik iş ve işlemleri yürütmek. o) Çağrı sistemleri kurulmasına ve işletilmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek. ö) Fatih projesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek. |
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Strateji geliştirmeye ilişkin hizmetler aşağıda belirtilmiştir. a) İl/ilçe düzeyinde iş takvimini hazırlamak, b) İl/ilçe stratejik planlarını hazırlamak, geliştirmek ve uygulanmasını sağlamak, c) Hükümet programlarına dayalı eylem planı ile ilgili işleri yürütmek, ç) Kalkınma planları ve yılı programları ile ilgili işlemleri yürütmek, d) Faaliyetlerin stratejik plan, bütçe ve performans programına uygunluğunu sağlamak, e) Hizmetlerin etkililiği ile vatandaş ve çalışan memnuniyetine ilişkin çalışmalar yapmak, f) Bütçe ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, g) Ayrıntılı harcama programını hazırlamak, ğ) Nakit ödemelerin planlamasını yapmak, ödemeleri izlemek, h) Malî durum ve beklentiler raporunu hazırlamak, ı) Kamu zararı ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, i) Yatırımlarla ilgili ihtiyaç analizlerini yapmak, verileri hazırlamak, j) Performans programıyla ilgili iş ve işlemleri yürütmek, k) Okul aile birlikleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, l) Eğitim kurumu bina veya eklentileri ile derslik ihtiyaçlarını tespit etmek, m) İstatistikî verileri ilgili birimlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası standartlara uygun ve eksiksiz toplamak, güncelleştirmek, analiz etmek ve yayınlamak, n) Eğitim kurumları, yönetici, öğretmen ve çalışanlar için belirlenen performans ölçütlerinin uygulanmasını izlemek, yerel ihtiyaçlara göre performans ölçütleri geliştirmek ve uygulamak, o) İlgili birimlerle koordinasyon sağlayarak vatandaş odaklı yönetimin oluşturulması, idarenin geliştirilmesi, yönetim kalitesinin artırılması, hizmet standartlarının belirlenmesi, iş ve karar süreçlerinin oluşturulması ile bürokrasi ve kırtasiyeciliğin azaltılmasına ilişkin araştırma geliştirme faaliyetleri yürütmek, ö) Eğitime ilişkin araştırma, geliştirme, stratejik planlama ve kalite geliştirme faaliyetleri yürütmek, p) Eğitime ilişkin projeler hazırlamak, uygulamak, r) İlçe millî eğitim müdürlükleri ile eğitim kurumlarının proje hazırlama ve yürütme kapasitesini geliştirici çalışmalar yapmak, s) Araştırma ve uygulama projelerinde finansal ve malî yönetimi izlemek, raporlamak. |
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Ölçme, değerlendirme ve sınav hizmetlerine ilişkin hizmetler aşağıda belirtilmiştir: a) Ölçme ve değerlendirme iş ve işlemlerini birimlerle iş birliği içerisinde yürütmek. b) Sınavların uygulanması ile ilgili organizasyonu yapmak ve sınav güvenliğini sağlamak. c) (Değişik:RG-20/10/2018-30571) İl İzleme Araştırması, PISA, TIMSS, ABİDE vb. ulusal ve uluslararası ölçme ve değerlendirme uygulamalarını il düzeyinde yürütmek. ç) (Ek:RG-20/10/2018-30571) Sınav komisyonunun ve ölçme değerlendirme merkezinin sekretarya hizmetlerini yürütmek. (2) (Ek:RG-20/10/2018-30571) İl millî eğitim müdürlüklerinde il geneli ölçme değerlendirme çalışmaları ve araştırmaları ile bu kapsamdaki sınav uygulamaları, il millî eğitim müdürlüğü ölçme, değerlendirme ve sınav hizmetleri şubesi bünyesinde oluşturulan ölçme değerlendirme merkezi tarafından yürütülür. İhtiyaç görülmesi halinde ilçe millî eğitim müdürlüklerinde il geneli ölçme değerlendirme araştırmaları ile bu kapsamdaki sınav uygulamaları il millî eğitim müdürlüğü ölçme değerlendirme merkezi tarafından yürütülür. (3) (Ek:RG-20/10/2018-30571) İl millî eğitim müdürlüğü ölçme değerlendirme merkezinin ölçme değerlendirme araştırmaları ile bu sınav uygulamalarına ilişkin görev, yetki ve sorumluluklar Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından belirlenir. |
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
(1) Yükseköğretim ve yurt dışı eğitime ilişkin hizmetler aşağıda belirtilmiştir: a) Yükseköğretimle ilgili Bakanlıkça verilen görevleri yerine getirmek. b) Yükseköğretime giriş sınavları konusunda ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmak. c) Yurt dışında öğrenim görüp yurda dönen öğrencilerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek. |
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
İnsan kaynaklarına ilişkin hizmetler aşağıda belirtilmiştir. a) İnsan kaynaklarıyla ilgili kısa, orta ve uzun vadeli planlamalar yapmak, b) Norm kadro iş ve işlemlerini yürütmek, c) İl/ilçe özlük dosyalarının muhafazasını sağlamak, ç) Özlük ve emeklilik iş ve işlemlerini yürütmek, d) Disiplin ve ödül işlemlerinin uygulamalarını yapmak, e) Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması işlemlerini yürütmek, f) Yöneticilik formasyonunun gelişmesini sağlayıcı faaliyetler yürütmek, g) Personelin eğitimlerine ilişkin iş ve işlemleri yapmak, ğ) (Değişik:RG-20/9/2015-29481) Aday öğretmenlerin uyum ve adaylık sürecinde haklarında uygulanacak performans değerlendirmesi ve sınavlara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, h) Öğretmen yeterliliği ve iş başarımı düzeyini iyileştirici hizmet içi eğitimler yapmak, ı) Öğretmen yeterliliklerine ilişkin Bakanlığa geri bildirim ve önerilerde bulunmak, i) Öğretmenlerin hizmet içi eğitimlerine yönelik ulusal ve uluslararası gelişmeleri izlemek, j) Öğretmenlerin meslekî gelişimiyle ilgili araştırma ve projeler yapmak ve uygulamak, k) Öğretmenlerin meslekî gelişimine yönelik yerel düzeyde etkinlikler düzenlemek, l) Yöneticilerin, öğretmenlerin ve diğer personelin atama, yer değiştirme, askerlik, alan değişikliği ve benzeri iş ve işlemlerini yapmak, m) Personelin pasaport ve yurt dışı iş ve işlemlerini yürütmek, n) Sendika ve konfederasyonların il temsilcilikleriyle iletişim sağlamak, o) 25/6/2001 tarihli ve 4688 sayılı (Değişik ibare:RG-20/9/2015-29481) Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunukapsamındaki görevleri yürütmek. ö) (Ek:RG-20/9/2015-29481) Soruşturma ve inceleme raporlarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, p) (Ek:RG-20/9/2015-29481) Disiplin kuruluna girecek dosyaların iş ve işlemlerini yapmak, r) (Ek:RG-20/9/2015-29481) Adlî ve idarî makamlardan gelen ön inceleme iş ve işlemlerini yürütmek. |
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Destek hizmetlerine ilişkin görevler aşağıda belirtilmiştir. a) Yayın faaliyetlerini yürütmek, b) Ders araç ve gereçleri ile donatım ihtiyaçlarını temin etmek, c) Ücretsiz Ders Kitabı Temini Projesini yürütmek, ç) Taşınır ve taşınmazlara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, d) Depo iş ve işlemlerini yürütmek, e) Lojmanlar ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, f) Yemekhane iş ve işlemlerini yürütmek, g) Öğretmenevleri ve sosyal tesislerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek, ğ) Döner sermaye iş ve işlemlerini yürütmek, h) Temizlik, güvenlik, ısınma, aydınlatma, onarım ve taşıma gibi işlemleri yürütmek, ı) Satın alma iş ve işlemlerini yürütmek, i) Tahakkuk işlemlerine esas olan onayları almak ve ilgili diğer işlemleri yürütmek, |
|||||||||||||||||||||||
İNŞAAT VE EMLAK HİZMETLERİ |
|||||||||||||||||||||||
Bakanlıkça veya il özel idarelerince verilen yetki ve sorumluluklar çerçevesinde inşaat ve emlak işlerine yönelik hizmetler aşağıda belirtilmiştir. a) Yapım programları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, b) Eğitim kurumu bina veya eklentileri ile derslik ihtiyaçlarını önceliklere göre karşılamak, c) Onaylanan yapım programlarının ve ek programların uygulanmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, ç) Halk katkısı ile yapılacak eğitim yapılarına ilişkin iş ve işlemlere ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, d) Yatırım programı yapı yatırımlarının ihale öncesi hazırlıklarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, e) İhale edilen yatırımları izlemek, planlanan süre içerisinde hizmete sunulmalarını sağlamak, f) Onarımlara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, g) Yapılan ihalelere ait projelerin ödeneğe esas dosyalarının hazırlanmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, ğ) Projelere göre idarî ve teknik ihale şartnamelerinin hazırlanmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, h) Hak edişlere ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, ı) Eğitim kurumlarının Toplu Konut İdaresi Başkanlığı veya inşaat işleri ile ilgili diğer kamu kurum ve kuruluşlarına yaptırılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, i) Yapıların mimarî ve mühendislik projelerinin yapılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, j) Özel projeleri incelemek ve görüş bildirmek, k) Hazine mülkiyetinde olanlar dâhil, her türlü okul ve bina kiralamalarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, l) Bakanlık binalarının eğitim kurumu olarak kiralanmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, m) Kamu kuruluşlarına tahsisli taşınmazların tahsisi veya devri işlemlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, n) Eğitim kurumlarının kamu-özel ortaklığı modeliyle yapımına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, o) Bakanlıkça yapımına karar verilen eğitim öğretim tesislerinin belirli süre ve bedel üzerinden kiralama karşılığı yaptırılmasıyla ilgili işlemlere ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, ö) Eğitim kurumlarındaki eğitim öğretim hizmet alanları dışındaki hizmet ve alanların işletme devri karşılığında eğitim öğretim tesislerinin sözleşme ile gerçek veya özel hukuk tüzel kişilerine yenilettirilmesi veya yeniden yaptırılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, p) Eğitim kurumlarının depreme karşı tahkiklerini yapmak ve yaptırmak, güçlendirilecek eğitim kurumlarını tespit etmek ve Bakanlığa bildirmek, r) Taşınabilir okulların yaptırılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, s) Eğitim kurumlarına ilişkin kamulaştırma iş ve işlemlerinin yürütülmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, ş) Bakanlığa gerektiğinde kamulaştırma teklifi sunmak. |
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
1-6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu gereğince bağlı okul ve kurumlarda gerekli tedbirleri almak. |
|||||||||||||||||||||||
KURULLAR- KOMİSYONLAR VE GÖREVLERİ |
|||||||||||||||||||||||
İl/İlçe millî eğitim komisyonu İl millî eğitim komisyonu, il millî eğitim müdürünün başkanlığında, il millî eğitim müdürünce görevlendirilecek bir (Değişik ibare:RG-20/9/2015-29481) il millî eğitim müdür yardımcısı ile bir şube müdürü, (Değişik ibare:RG-20/9/2015-29481) maarif müfettişleri başkanı, il merkezinde bulunan en fazla öğrencisi bulunan okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise ve hayat boyu öğrenme eğitim kurumlarının müdürleri ile bunların öğretmenler kurulunca seçilecek birer öğretmen, rehberlik ve araştırma merkezî müdürü ve köyde çalışan üç öğretmen, en fazla öğrencisi olan özel okul öncesi, özel ilkokul, özel ortaokul ve özel lise kurumlarının müdürleri ile bunların öğretmenler kurulunca seçilecek birer öğretmenden oluşur. (2) İl millî eğitim komisyonunun görevleri şunlardır: a) İl millî eğitim müdürlüklerince alınan kararlar doğrultusunda somut ve uygulanabilir programlar hazırlar ve önerilerde bulunur. b) İlçe millî eğitim komisyonunca alınan karar ve yapılan önerilerden uygun görülenlerin il düzeyinde uygulanmasını sağlar, uygun bulmadıklarını il millî eğitim danışma komisyonuna sunar. c) Bakanlıkça veya il müdürünce münhasıran veya birimlerle işbirliği içerisinde incelenmesi istenen konularda çalışmalar yapar, uygulamaya esas politikalar geliştirir, kararlar alır. (3) İlçe millî eğitim komisyonu, ilçe millî eğitim müdürünün başkanlığında, ilçe millî eğitim müdürünce görevlendirilecek bir şube müdürü, en fazla öğrencisi bulunan okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise ve hayat boyu öğrenme eğitim kurumlarının müdürleri ile bunların öğretmenler kurulunca seçilecek birer öğretmen ve köyde çalışan üç öğretmen, en fazla öğrencisi olan özel okul öncesi, özel ilkokul, özel ortaokul ve özel lise kurumlarının müdürleri ile bunların öğretmenler kurulunca seçilecek birer öğretmenden oluşur. (4) İlçe millî eğitim komisyonunun görevleri şunlardır: a) İl millî eğitim müdürlüklerince alınan ve gereği için bildirilen kararlar hakkında somut ve uygulanabilir programları hazırlar ve önerilerde bulunur. b) Bakanlık, il müdürü veya ilçe müdürünce münhasıran veya birimlerle işbirliği içerisinde incelenmesi istenen konularda çalışmalar yapar, uygulamaya esas politikalar geliştirir, kararlar alır. (5) Komisyonlar, il ve ilçe millî eğitim müdürünün çağrısı üzerine (Değişik ibare:RG-20/9/2015-29481) biri öğretim yılı başında, diğeri de öğretim yılı sonunda olmak üzere iki defa üye tam sayısının çoğunluğu ile toplanır ve oy çokluğu ile karar alır. Komisyonların toplantı gündemi il ve ilçe millî eğitim müdürlerince tespit edilir ve toplantı gününden en az 10 gün önce üyelere gönderilir. İlde valinin, ilçede kaymakamın görüşülmesini istediği konular, bu süre içinde komisyonun gündemine ilave edilir. (6) Komisyon kararlarından mevcut mevzuat hükümleri kapsamında uygulanabilecek olanlar, il millî eğitim müdürünün teklifi ve valinin onayı üzerine uygulamaya konulur. Mevzuat değişikliği yapılmasını gerektiren konular ilgili Bakanlık birimine bildirilir. (7) Komisyonlar üyelerinden veya birim personelinden çalışma grupları oluşturabilir. Çalışmalarında birimlerden her türlü bilgi ve belgeyi isteyebilir. Birimler komisyonların verdiği görevleri gecikmeksizin yerine getirmek zorundadır. |
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
(1) Millî eğitim müdürleri, Bakanlığın eğitim politikaları ve stratejik planlarını, mevzuat ve programlar doğrultusunda yönetmek, yönlendirmek, denetlemek ve koordine ederek etkin ve verimli bir şekilde yerine getirmek; yazılı ve görsel basın, mesleki örgütler ve diğer sivil toplum kuruluşları ile ilişkileri yürütmek; vatandaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik çalışmalar yapmak, bilgi edinme başvurularının ilgili birimlerle koordine ederek yanıtlanmasını sağlamak, millî eğitim hizmetlerinden talep ve şikâyetler konusunda bilgilendirme ve yönlendirme işleri ile protokol iş ve işlemlerini yürütmek üzere millî eğitim müdürlüklerinde doğrudan millî eğitim müdürüne bağlı olarak görev yapmak üzere yeterli sayıda personelden oluşan özel büro oluşturabilir.
|
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||